Kunjungi Juga Halaman

Sunday, December 11, 2011

Wet World

Assalamualaikum,
hari ni ayah membawa saya dan adek beradik ke Wet World Batu Pahat. da lama dah tempat ni wujud, sejak saya kecil lagi. kenapa saya cter ni? sebab sye rasa ianya kenangan indah antara saya adek beradik dengan ayah. walaupun bnyak kekurangan di situ, tapi kami semua enjoy. saya rasa ayah memang gembira sehingga bawak kami ke sini. selepas ayah berpisah dengan mama, ayah tinggal seorang je, memang hidup ayah sunyi. lepas saya ngadu sejak duduk kat umah ayah asik bosan, ayah kata dia tinggal seorang diri dah lebih setahun. cume rasa sunyi tu terubat apabila anak2 datang, anak2 nk call pon payah, kalau call pon cuma bila ada benda nk mintak. ayah call shafiq untuk teman saya disini. masa tu baru saya sedar, macam mana perasaan ayah, memang saya x rapat dengan ayah, tapi saya sebagai anak sulung kena rasa bertanggungjawab terhadap ibubapa saya. saya cume mintak dan berharap saya sempat membalas jasa mereka berdua. bukan setakat memegang segulung ijazah, tapi kejayaan dalam hidup dan membawa kebahagiaan kepada semua. Apabila saya fikirkan ini semula pastinya saya akan menangis. hidup ni bagaikan roda. mungkin kita di atas, mungkin di bwah dan roda ni sentiasa berputar.
pengorbanan bapa tidak pernah sia-sia

No comments:

Post a Comment