Kunjungi Juga Halaman

Friday, January 20, 2012

Build new life :)

asalamualaikum dan selamat sejahtera.

rasa mcm da lama sangat saya di sini. tapi baru je 2 minggu. sekarang tiba masa untuk saya fikir masa depan saya. saya kene dapatkan result yg baik. saya kene bersungguh belaja di sini. perjuangan saya di sini dan cabaran2 akan saya harungi. berjumpe ngan kawan2 baru yg mcm2 kerenah. mmg semuanya masih baru. cara belaja kat sini. sume nye full in english. i must strugle for this. kadang2 timbul rasa takut dan x yakin kerana kekurangan pada diri saya. saya mmg x reti bercakap. cara berfikir pun slow. bnyak sngat kekurangan saya. awalnye, saya nk amik course mechatronic engineering. tapi saya dapat yg ditawarkan MARA cume mechanical engineering je. walaupun hampa, saya kene amik jugak. saya akn cube yg terbaik. saya x nk mmbazir duit mama, org yg da bnyak tolong saya. saya kene buktikan saya mmpu berdikari dan berjaya nnti. apa yg terfikir sekarang saya nk ubh keluarga saya. saya mahu keluarga saya bahagia. mendapat segala yg kami mahu. saya mahu keluarga saya bersatu. itulah impian saya. saya x mahu jauh dgn keluarga saya. anyway, doakan saya di sini. haha, mkn kene kongsi2 sebab nk jimat. tu la pngalaman namanya. kalau kat mktb sume da sedia. tapi kat sini kene pandai jaga diri. ok. terima kasih kerana membaca. selamat tahun baru cina ya!! happy holiday!

No comments:

Post a Comment